Fortfarande fint väder.......

.....om än kallt nu på morgonen med bara +1 grad i skuggan vid köksfönstret. Frukosten aväten med sedvanlig föreställning av Ia, på hörnet. Hon sitter i sin barnstol på kortändan av bordet och pillar i sig smörgåsbitar med leverpastej. Men först plockar hon av leverpastejen innan kavringen stoppas i munnen. För bröd, särskilt kavring har vi förstått är favoriten.
Vi andra fick "bara" stekta ägg och baconskivor, samt juice och färsk frukt till våra mackor. Sen fanns även hemmablandad müsli och fil/youghurt att välja på. Men som jag skrev igår, vi svälter inte direkt.
Idag är det avresedag för stockholmarna. Efter lunch ska de åka hemöver, med ett stopp i Västerås hos goda vänner först, innan de återvänder till huvudstaden.
.......och nu är vi alldeles ensamma igen, med alla matrester som enda sällskap. Dessa lär nog också försvinna vad det lider, men positivt för Inga, som blir påskledig....bara sådär helt plötsligt.
Nåja, inte helt ledig kanske för tvättmaskinen är väldigt sällskapssjuk och ropar hela tiden på mer uppmärksamhet och då blir diskmaskinen sotis.
Ikväll har jag date med Oldsberg, vi får väl se vad det kan leda till........
Nu blir det lite kaffe till i solen, på läsidan.
 
"Banan-koncentration".....
 
Hej! nu är jag vaken igen......
 
....och funderar lite på vad jag ska göra härnäst.
 
Sitter en stund här i solen med mormor.......
 
....och tittar på när pappa bråkar med den högljudda maskinen, som jag inte riktigt gillar.
 
Så äter vi lite till, innan det är dags att fara vidare i vår rentvättade bil......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0