I valet och kvalet......

......över om jag ska ta mig i kragen och slänga ut alla mattor, samt moppa golven. Har blivit sittande här vid datorn och fixat lite av varje, bland annat den månatliga aktivitetsrapporten till "övervakaren" (arbetsförmedlingen är väl det mer officiella namnet kanske). Nu är det gjort för ytterligare en månad iallafall och bara att invänta "domen".
Vädret ser fint ut och solen skiner en aning, men molnen är också rikliga, dock med vit färg än så länge. 
Idag ska jag befria frysen från lite grönsaksblandning och pommes frites, till inköpta fläskkotletter. 
Till kvällen blir det åter Hjo, för en trivselkväll på systers Daglig verksamhet, med utlovad räkmacka till kaffet.
Nää nu blir det paus en stund i ljugandet, för jag har tagit ett beslut: Det blir en städrunda, innan det serveras middag!
Nu är städrundan avslutad och så är även intagandet av middagen. Klockan går alldeles för fort känns det som idag och inom en mycket snar framtid är det dags att ge sig iväg mot Hjo.
Ska bara stanna till i Tibro och inhandla en kasse påskliljor till hos Blommans och lämna in ett påskbrev på Posten.
 
Påskharen vaktar och vårdar? min citronkärna från Spanien.....
 
Apropå att välja: Kan man ha sån här vägg i köket?
 
Såhär god mat vankades efter städrundans slut. (Kanske ska städa lite oftare?! njaääääeee)
 
Men det här blev kvar....till efterrätt? nej får bli "kvällsfika".....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0