Idag då.....

.....kändes det något bättre på "fatta-fronten". Jodå, visst fattar jag, men sen ska man komma ihåg alla smådetaljer. Var ska jag klicka nästa gång och varför- varför inte. Det trillar ner en "tjugofemöring" itaget ungefär, då tar det ett tag innan det först blir en krona, för att sen i bästa fall "komma upp i en hel femma" (om man har tur).
Men precis som när man räknar pengar är det lätt att komma av sig och få börja om vid minsta störning. Telefonen är en sådan tingest som i nuläget ställer till mycket förtret, då man inte hinner slutföra och lära sig det man håller på med, utan får börja om från början, inte bara en gång.....
Lägg därtill att nästan varje samtal föranleder en ny lapp med nya saker som ska utföras/ändras, istället för att kunna slutföra pågående sak.  
Ja allting har en positiv och en negativ sida och just nu är det kraftig övervikt åt frustrationshållet. Trött och en aning missmodig satte jag mig i bilen och hämtade upp bonusdottern, för en tripp till second hand (mot löfte om middag som chaufförslön). Men väl där infann sig ingen större köplust, men en trädgårdskruka blev det.
Korv stroganoff fick jag sen i Hörnebo, innan hemfärden och i postlådan låg ett mysko paket.
Men jag har ju inte beställt nå't, eller?
Det var en lycka till present: Med anledning av en vecka på nya jobbet! från dottern med familj. Ja det var ju snällt och än sålänge tror andra på mig...........
 
Vitsippesäsong....
 
....och dessa finns i grannens trädgård alldeles bredvid vårt postlådeställ.
 
Uppmuntringspresent: Kanin, kanin, kanin'te........ greppa all ny teknik och info.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0