Det rullar på......

.....och ytterligare en vecka drar mot sitt slut, att lägga till handlingarna. Favoritdagen fredag är här och nu är det lunchdags.
Ingas köttfärsgratäng väntar i matlådan och sen blir det en kompletteringstur till mataffären. Ska bara handla lite, eftersom vi på måndag ska ha "ätit ur" kyl och frys så mycket det går inför bytet av alla vitvaror i köket.
Det är bestämt till just nu på måndag och jag hoppas på att allt är tip-top och städat då jag anländer hem efter jobbet och bankmötet i Hjo, framåt kvällningen.
Men först ska vi fira helg med fredagsmys på verandan med nå't gott (vet ännu inte vad jag ska hitta på) och naturligtvis Fagersanna-loppisen på lördag.
Maken skulle visst på fotboll till kvällen, så jag är ensam hemma dessutom. Om energinivån inte dippar för mycket kanske jag ger mig på en om-möbleringstanke jag fick igår kväll. Gäller "bara" mitt lilla datarum, (redan fullpackat med möbler) men kanske att det funkar med en "rockad".......
Skulle i teorin i alla fall ge mer organiserat förvaringsutrymme, men hur det förhåller sig i praktiken visar sig om/när jag ger mig på projektet.
Att fylla redan befintliga hyllor och boxar med innehåll skulle nog också hjälpa, men har inte riktigt "fått feeling" för hur jag vill ha det organiserat.
Sortera ur och kasta lite också kanske........ hmmm
 
Fredag eftermiddag, blå himmel, sol, lätt bris och nyklippt gräsmatta....bara fika som fattas.
 
...och där skymtar något gott i trädgården.
 
Den är slut nu, bara att vänta på nästa.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0