Gästfritt.....

.......ja det ordet kan betyda två saker: Antingen att man gärna tar emot gäster och ger dem en fin upplevelse, eller att det är just fritt från gäster.
Det ena behöver nödvändigtvis inte förta det andra, utan jag vill tro att båda tolkningarna stämmer in, vad det gäller detta "etablissemanget". Men precis nu är det den senare som gäller och det är riktigt skönt med ett andrum och bara umgås med sig själv, för det blir ganska intensivt med folk i huset.
Visserligen är maken också hemma men han behöver ingen större underhållning och kylskåpet är överfullt av rester. Så Inga behöver inte heller komma hit idag.
Ska försöka vila så mycket som möjligt, för imorron är det skarpt läge igen med bröderna Bus och lillasyster i spetsen. Har lite problem med tilltagande stelhet och en sträckning i ena benet, så det blir ingen långpromenad direkt. Mestadels häng i fåtöljen för att "titta ikapp" på de inspelade teveprogrammen från igår.
Och kan Ni tänka Er, jag somnade inte en enda gång på drygt två timmar.
Amerikanarna glömde att ta med sig solen då de reste, men vi klagar inte för det var varmt och skönt på altanen.
Nästan lite i överkant faktiskt.
Däremot skickade jag med dom lite kvalitets-slöjd från Tibro (efter att de sett innovationen "kulsprutan" och det imponerande fotot med morfar och kungen, samt alla andra alster i trä). Dessutom fars diktbok (att översättas av dottern då hon börjar läsa svenska som tydligen var planen) och fyra teckningar av farbror Hans att pryda deras hem på andra sidan jordklotet med. Det hade pappa gillat att veta....... 
Nu kanske jag ska lägga mig raklång en stund och stretcha kroppsdelarna, så jag orkar en sittning till i fåtöljen framåt kvällningen. Lottodragningen finns att se fram emot bland annat.
Imorron blir det sovmorgon och sen kommer nya gäster och nya roligheter med dom, helt säkert.
 
Hepp!!
 
Ja roligt var det......
 
....och skönt väder blev det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0