Men det gjorde hon......

.....som ska hålla i direktsändningen från Campingen vid Örlen, ...... ringde mig alltså.
Jag blev erbjuden att delta i sändningen imorron bitti 06.00-10.00 och prata lite om min blogg. Tackade nej eftersom det blir alldeles "okristligt tidigt" för en tant som har svårt nog att ta sig ur sängen vid sex-snåret varje morgon för att vara på jobbet i tid. Vilket också gäller morgondagen.
Gav henne dock en del ytterligare uppslag om bygden att prata runt, samt lite fler namn att ringa om hon kände för det. Sen kanske de nämner bloggen vid sändningen, som ett tips att titta in till för att se framförallt bilder från vår bygd. Det finns ju lite annat av allt möjligt att läsa om också, om andan skulle falla på och man är nyfiken.
Sist men inte minst slog jag ett slag för solnedgången över Örlen, till vilken ju jag har första parkett.
Kan man i Grekland göra stor sak av solnedgången i Oia på Santorini, (som jag har sett) så är inte vår svenska skaraborgska solnedgång över sjön Örlen sämre.
En picnic-korg vid stranden framåt kvällen bara, om man inte som jag har förmånen att kunna sitta på en veranda varje kväll naturen ger denna föreställning.
Ser ut att bli en ikväll förresten......
Får väl försöka ratta in lokalradion (för en gångs skull) under färden till arbetet, för att höra om något intressant dryftas från bygden under den tiden, men sen blir det svårt att lyssna mer......
Ikväll var det visst lite att se på burken: "Ernst eskapader" och den nya brittiska serien på SVT "Min stora kärlek", den började lovande förra avsnittet iallafall.......
Hur blir det med tvättkorgarna då, undrar kanske någon? Ja den som lever får se......
 
Utsikt från kontorsfönstret klockan 08.30.....
 
.....men det hände saker där på andra sidan och 09.00 såg det ut såhär istället.
 
Men alla dar i veckan vinner denna utsikt.....från hemfönstret, där jag sitter och "ljuger".
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annabeth Jarl

Hej "Inga"-Gerd !

Jag Googlade på Loppis Tibro ...
Om du undrar hur jag hamnade på din blogg.
Så jättetrevligt det besöket var!!
Och vilka fina tröjor du stickat!! Det ska jag lägga på minnet.

Allt gott önskar
Annabeth

Svar: Tack :)
Gerd Berg

2015-08-22 @ 17:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0