Städdag....

....på jobbet och jag behöver inte göra ett handtag mer än att öppna dörren och släppa in lokalvårdaren.
Dä' du Inga vore nå't dä'.
Idag på lunchen har jag valt att bara äta och "chilla", inte fara runt och fixa en massa ärenden under tidspress. Sen blev det ändå lite tid över till att ljuga en del, om vad är bara frågan.
Fullt upp blir det vid hemkomsten, tvättkorgen har vrålat sen i söndags, men jag har (som vanligt) slagit dövörat till i flera dagar. Sen ska jag se till att väskan är packad så det bara är att dra mot Stockholm efter en något kortare arbetsdag på fredag (sanktionerat hos chefen).
Jo jag har ju morgondagen på mig också, men då ska jag till optikern efter arbetet och eftersom det är en pratglad själ kan det nog dra ut på tiden en aning. Lika bra att förbereda idag, så allt kommer med som ska med. Inte så mycket men ändå.
I huvudstaden ska vi sen också träffa vår hyresvärd till semesterlägenheten i Spanien och få nycklar, samt ett korttids-abonnemang på internet under tiden vi ska vara där.
Nu blir det slutspurten på denna dags arbetsuppgifter som gäller, innan jag kan styra kosan mot en nytömd soptunna där hemma. För det är vår tur idag......
Kände mig manad att avsluta arbetsdagen tio minuter i förtid, för lokalvårdaren hade inget mer att åtgärda än mitt rum vid den tiden. Går inget bra att sitta kvar och arbeta medan hon städar, har testat men känner mig bara ivägen och får inget arbete gjort. Flera gånger har jag sagt hon kan hoppa över istället och jag smutsar inte ner så särskilt mycket ändå......
Varannan vecka är egentligen mer än tillräckligt.....i min värld.
Inga fixade köttfärsbiffar tills imorron och lite köttfärs till en baguettemacka som kvällsmat blev det över. Nu väntar tvättkorgen och sen fåtöljen. "Ordna kön bara".......
 
Dagens korvgryta är serverad.......
 
....men hon tar sig Inga, imorron blir det bättre upp, nu väntar vi bara på potatisarna.
 
Sista "hindret" innan fåtöljen med en kopp kaffe.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0