Varför har jag ont i tån?

Ja detta funderade jag mycket på under lördagen och konstaterade att det var väl ytterligare en ålderskrämpa som kommit smygande.
Sen satt vi igår på verandan och åt vår laxmiddag, efter att loppisen slutat för dagen och pratade om allt möjligt.
Då avhandlade vi bland annat den nya kylen och att dörrarna är mycket lägre, jämfört med den gamla.
Vilket i en "snilleblixt" fick mig att förstå: "Aha" tårna har ju varit i vägen där några gånger, det är ju då inte så konstigt att viss ömhet består någon dag.
På sätt och vis är även detta "åldersrelaterat" eftersom minnet falerade att komma ihåg "skadetillfällena". Kan ju vara både på gott och ont, att man snabbt glömmer av att man skadat sig, men sen kanske funderar lite i onödan på nytillkomna krämpor. 
Hursomhelst så är det ånyo måndag och på frågan från en arbetskontakt: Hur det var? blev svaret att förutom att det är just måndag, så rätt ok. Repliken lät inte vänta på sig: "Men då är det ju hela åtta dagar tills det är måndag nästa gång." 
Vilket jag tyckte var ett väldigt positivt sätt att hantera en alldeles nystartad arbetsvecka.
En lång lista med förnödenheter att inhandla i mataffären låg i handväskan, "så lunchtimman var räddad" så att säga.
En tur till optikerbutiken fick det också bli, då jag sittande vid datorskärmen åtta timmar per dag inser att jag nog måste......
Nu passade den f..n på att ha middagsstängt utan att upplysa om detta på hemsidan, så jag blev väl sådär lagom glad att behöva åka i ogjort ärende. Mitt i världens åskväder med riklig nederbörd dessutom.
Nåja åkte den vägen efter jobbet igen och nu har jag beställt synundersökning, samt fått med mig ett antal bågar hem till påseende, varav jag har beslutat mig för en. Maken tyckte inte riktigt lika som jag, men den jag bestämde mig för kändes bekvämast.
Fåtöljen väntar........ 
 
Solen blir allt tröttare, lägger sig tidigare och tidigare för var dag.
 
Olika äro valet av fordon bland mig och mina kollegor..... för att ta sig till jobbet.
 
Långsamma fordon på vägen och busväder i antågande......
 
Så kommer den nya bågen att ta sig ut....... ingen revolution direkt, men ny färg, -blå.
 
Långpannan i den nya spisen var aggresiv och anföll mig i helgen, blev ett märke men kändes knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0