Inget är som väntans tider.......

.......och en efterlängtad sovmorgon. Hade dock en halv ambition att ta ett träningspass på gymet före massagen. Det hade varit väl använd tid och förståndigt, men så blev det inte.....
Diskuterade "dilemmat" med massören/personliga tränaren och vi var väldigt överens om att jag måste ta mig i kragen och komma igång med träning igen. Pratade lite fram och tillbaka, men (som jag redan är fullt medveten om) det är bara att ta tag i det. Inga undanflykter eller dåliga ursäkter duger längre. Fick dock ett och annat uppslag att "lura igång mig med". Har faktiskt tagit en promenad till affären härhemma i eftermiddag. Får betraktas som startskott och plaskvåt blev jag på hemvägen då regnet gjorde mig sällskap.
"Hittade" lite tallris vid loppisen, vilket ligger kvar efter de fällda bortforslade träden, som jag tog med hem (inte träden, riset alltså!). Får vi ta imorron, för mera blöt känner jag inte för att bli idag.
Till lunch blev det gös och räkbakelse från fiskaffären och nu väntar vi på besökarna. De dyker dock tidigast upp efter åtta. Fem personer väller in för helgsamvaro, den sjätte får vi vänta på tills våren. Fast hen är ju ändå med nu mä' så att säga.....   
Ska försöka mig på att göra lite godis medan vi väntar, har en idé om att blanda grädde, mörk choklad och valnötter och hälla i en form som jag köpt. Vi får se vart detta slutar......
Makens julklapp hämtad och inslagen också, bara han nu glömmer bort vad det var han önskade sig så.....
 
Tibro-tomten tittar till torghandeln......
 
"Glitter" i Gallerian.....
 
Fredagsfisk blir fest......
 
....och om det blir chokladpraliner till efterrätt, visar sig så småningom....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0