Inte mycket aktion.....

.....på loppisen idag. Dåligt med kunder och min förtjänst var lätträknad. Ingenting är snabbt gjort. Dock sålde min bordsgranne litegrann, så jag hade något att göra .....ibland.
För övrigt hade jag en bok med mig och nästan ett par nya fuskvantar blev stickade. Maken hade fått en göromålslista på diskbänken som godmorgon-hälsning att hitta.
Så riset till Ingas köttgryta var kokt när jag kom hem, smakade bra tyckte iallafall jag. Mera tveksamt betyg från maken. 
Lika bra att ta tag i lite "måsten" fick jag för mig och tog hand om två bananer som "kvalificerat sig" för banankaka och då ugnen ändå var igång blev det en plåt korintkakor också.
Medan detta bakade rengjorde jag kaklet vid diskbänken, så nu ska jag strax sätta upp lite juldekorationer där.
En julklapp kvar att fixa till inslagning på och sen eventuellt bara inköp av en till, innan jag ger mig för iår.
Kanske ska passa på att lägga in sillen förresten.......
Julskinkan är köpt och kokningen av den är muntligen delegerad till maken, så också en sista städning innan storhelgen. Griljering tar jag hand om...... 
Sillalagen (som står på sillburken) är ihopblandad, kokt och ska nu bara svalna, slänger emellan lite ljug och Lotto först, men inget bidrag idag inte.......
Imorron är det "julafton" hos syster, elvakaffe med skinkmacka hoppas vi på......
....och på eftermiddagen spelar Liverpool!
 
Nu är det bara pepparkakorna och rulltårtan kvar då........... 
 
...och här sitter kakel-dekoren påplats.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0