Plötslig snöstorm.......

.....visade det sig sätta fart vid niotiden. Det snöade och blåste så färre än få gav sig ut, för att åka på loppis eller möbelförsäljning. Jag tog en promenad i ensamhet ner till loppisen i bitande blåst. Folktomt i det närmaste både utanför och inne. Stannade en stund men gick ganska snart tillbaka hem, i mäktig motvind. Vi har ätit rester som sagt hela dagen, i omgångar och nu ikväll är det faktiskt helt slut på julmat. Om man undantar några sillbitar och en skinkkant.
Under eftermiddagen var dotter med make och äldste sonen på "studiebesök" hos morbrors LAN-förenings traditionella jul-möte på Valhall i Skövde. Sen passade de på att handla lite också.....
Här hemma ägnade kvarvarande sonen sin dag åt Jönssonligan på film och lillasyster underhöll ömsom morfar och ömsom mormor med att visa runt oss i vårt hem och titta på mjukisdjur, böcker och allt möjligt annat.
Sen tittade vi på henne som huvudperson i en liten film, som jag tog när hon gick igenom sin sångpåse. Såpass många gånger att batteriet dog i kameran.
Vi hann också läsa "Aja, baja Alfons Åberg" innan mor, far och bror återkom och "störde idyllen".
Nu hänger jag vid teven och har precis kollat på Liverpool-matchen från igår, med vinst som slutresultat. Hur gick det? frågade Storebror (som håller på Tottenham), varpå jag kunde svara vinst för LIVERPOOL såklart.....
Om nå'n timma får jag "ynnesten" att sätta väckning, för att åter ta mig till jobbet imorron. Vart tog alla extra lediga dagar vägen..........?
Lever dock på hoppet av att kunna säga: vart tog all snö vägen?? tidigt under morgondagen då bilen ska startas för jobbfärd.........
 
Ojdå, en massa snö.........
 
Jaaaa mormor, titta hur det ser ut, men inga pippi vid maten.
 
Vi går och kollar om det finns nå't annat att göra......
 
Klättrar upp till b
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0