Tomt i stugan......

...... på födelsedagsbarn, svärson och barnbarn lär det vara då jag kommer hem. Kunde säga hejdå till lillasyster imorse då jag åkte till jobbet, för hon "hade övertalat" sin pappa att det var tid för uppgång.
En stor kanna kaffe puttrade medan jag gjorde mig iordning. Dock hann jag inte avnjuta någon kopp från den, utan tog som vanligt med frukostmackan till jobbet att starta med där.
Hela gänget skulle åka efter frukost, så jag antar att de hunnit hem redan, då jag nu har min lunch.
Födelsedags"barnet" är dottern, som vi näst intill aldrig kan fira på rätt dag. Kan undra hur planeringen gick till vid den födseln......
Men å andra sidan om det går att flytta julafton så...... Vi åt glasstårta igår kväll och presenten var "en all inclusive" innehållande både jul och födelsedag, det här året.
Men riktig all inclusive åker ju hela familjen på i övermorron, så deras tolvslag för i år skulle vara inställt då flyget visst går redan 06.30 på nyårsdagen. Som sagt trevlig resa, själv får jag vänta en dryg månad till.......
Kan sen undra hur mycket maken hunnit "återställa" tills jag kommer hem? Det är lite skillnad på två respektive sju personers hushåll (speciellt med eller utan barn).
För husfridens skull är det definitivt läge för att hushållningsarbetet i alla fall är startat. Inte direkt humörshöjande (att kliva upp klockan sex, vara på jobbet i åtta timmar och sen handla mat) om "renoveringen" inte ens är påbörjad.
Maken hade tänkt till...... eller iallafall gjort grovgörat efter "invasionen". Vilken skillnad det gör när man kliver in genom dörren! Då är det inga större bekymmer att mobilisera orken för att göra resten, alla "miljoner" småsaker och tvättunnornas innehåll. Till och med de (vid det här laget) svarta bananerna förvandlades till en kaka, som just nu står i ugnen.
Sen återstår att titta närmare på alla fina julklappar vi fick. De har fått vänta "på undantag" i en tvättkorg, medans vi umgicks färdigt med gästerna för den här gången.
Sen spelar Liverpool om några timmar, - kvällsmatch mot Sunderland. Imorron är det sovmorgon och lite senare under dagen en fika hos kompisen, innan vi firar nyår härhemma.....på tu man hand.
 
Det kom ett paket till idag, från USA.  Thank you, Cintados!
 
....nya handduken får börja göra tjänst direkt! Och kakan ser ut att "bli som den ska"........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0