Vad handlade jag då.....

.....igår på min färd till storstadens jul-inferno?
Ja först och främst satt jag i bilen och funderade på varför jag inte kommit mig för tidigare i månaden att åka på "denna resa". Detta med anledning av det pärlband med bilstrålkastare jag mötte, hela vägen från Tibro till Skövde.
Men "motvalls käring" som jag är, kunde jag konstatera att bilarna åkte ifrån sta'n medan jag var på väg in dit.
Alltså positivt att gå mot strömmen och bara hoppas på att de flesta hunnit springa ifrån sig....
Inga större problem att hitta parkering heller faktiskt, där vid Maxi. Vissa av mina ärenden är fortfarande belagda med sekretess, tills efter annandagens "julafton", men en av anledningarna var att hitta en kappa/jacka till mig själv.
Brukar anlita Cassels, då de inte bara har barnstorlekar och jag klev ganska disciplinerat längst in i affären (nästan genast) och hittade faktiskt en jacka till reapris. Som blev ändå billigare då jag kom till kassan. Hade nämligen en kupong och bonus på medlemskortet, så 699:- blev 579:-, vilket i alla fall jag var nöjd med och lägg därtill att det var det enda jag inhandlade i denna affär (den här gången).
Två ytterligare shoppingstopp blev det, inga köer till kassorna någonstans.
Slutfacit blev: Tunga kassar att bära till bilen, men en lättare plånbok istället i handväskan. Konstigt......
Helt slut, som efter det värsta gym-pass kände jag mig och landade i tevefåtöljen till böndernas "historia". Sen somnade jag också ganska snabbt efter att ha hittat sängen något tidigare än för sent.
Därmed skulle man kunna tro att jag var piggare i morse men inte då, hade mer än gärna somnat om.
Slutade lite tidigare idag istället och tog vägen om kompisen, som återvänt från södern efter en jobbperiod. Kul med en julfika och lite tjat.....
Nu har jag också bokat resa, men mer om det imorron.
En "cliffhanger" alltså........
 
Inte så långt bort, en annan strand men ändå......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0