Fromage och räkor......

Idag kommer en kompis på besök för att vi ska fixa det sista i betalningsväg, inför tjejresan om några veckor.
Vad det gäller gårkvällen så skrev jag i min status på Facebook, att jag skulle kolla om "sängen hade landat tidigt".
Kan meddela att så inte var fallet. Den ankom i vanlig tid, vilket i sig är alldeles försent.
Men jag har sovit (om än inte så mycket som jag borde), alltid något att sätta värde på då det (enligt "dom som har koll") var fullmåne. Vilket med andra ord inte stör mig. Vad som stör min nattsömn emellanåt är fortfarande en olöst gåta, vilken vi inte forskar i, i onödan.
Skolan som vanligt och idag hade vi "spontan-lektion" i drama. En elev ville lära sig att läsa Romeo & Julias balkongscen med rätt dramatiska betoning. Ja alla sätt är bra........Detta tog vi vara på och ytterligare en elev hakade på.
Lite "klock-traggel" blev det också, då de har hunnit olika långt i sina böcker eftersom de börjat skolan i omgångar.
Inte helt lätt att förstå sig på hur vi uttrycker tiden, klockan ett blir klockan 13 mitt på dagen osv.
Den biten har även mina avlägsna släktingar i USA svårt att få grepp om. Vilken tid på dygnet är det vi pratar om??
En kasse med "överskottsmaterial" levererad till Hörnebo. Middagsrester från flera dagar tillbaka uppdelade och konsumerade.
En mindre diskussion om att ta tag i en ansiktslyftning av köket, blev det till "efterrätt" för mig och maken. Nej vi ska inte blåsa ut allt och köpa nytt, utan på ett smart sätt piffa till det som är för slitet. En del idéer finns och nu är det bara att få tummen ur, samt att ta lite i taget.
Snart anländer mitt besök, (inget oväntat alltså) men det blir Gevalia iallafall!
Ikväll får vi se om någon kanal visar Liverpools omspels-match i FA cupen, mot Bolton. Men sån tur har jag väl inte.....
Imorron väntar sen ett dygns riktigt arbete, vilket stod klart då det mitt under en lektion pep i fickan. 
Så som tysken säger: "Bis Freitag".......alltså.
 
Glutenfri fika, det blir inte festligare än man gör det........
 
.......och nu kan hon komma. Ska sätta på kaffebryggaren bara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0