Ständigt klåfingrig........

.....så nu har jag två nya tröjor på gång samtidigt, dessa är båda modell mindre, varav en är ämnad för "produktprovaren". Fortfarande är det restgarner jag försöker göra av med. Hoppas bara att de räcker till slutförande av plaggen, men det tror jag. Ja ska jag vara fullständigt ärlig så ligger där ytterligare ett projekt påbörjat (sen en tid tillbaka) åt "moi", men det blir inte som jag tänkt mig riktigt. Får se om det blir slutfört nån gång, får väl ta till det om inget annat finns att ha för händer, när det kliar i fingrarna.
Har precis kommit hem efter ett intensivt dygn på arbetet. Inget speciellt som hände, men mycket att göra ändå i vardagen. Men med teamwork kommer man långt och vi fixade allt som var oss "ålagt".
Håller som bäst på att uppdatera mig om vad som hänt i omvärlden det senaste dygnet (vilket till 99% innefattar sociala medier).
Men skämt åsido, man sköter ju det mesta vid datorn numera........
......men inte ens IT-avdelningen på kommunen kunde lösa problemet (via telefon), varför inte jag kan logga in på "schemasidan" för att tala om när jag kan jobba. De bad att få återkomma och nu har det snart gått två timmar.
Maken har varit "redig" och promenerat i det vackra vintervädret. Erbjöd mig att få följa med, men då underlaget är lite sådär, knä't likaså och jag hade en massa att ta igen avböjde jag inviten.
Visst hade det varit både bra och skönt om inte..... ja delvis är det väl i ärlighetens namn iallafall en halv bortförklaring.
Men middag står snart på bordet, den rena tvätten ligger i garderoberna och en födelsedagspresent är klar (att skicka), precis som "packningslistan" inför morrondagens turné med "överskottsvaror" som ska lämnas på olika ställen.
Fick precis ett meddelande från IT-avdelningen, att de inte lyckats lösa mitt inloggningsproblem och att de ska fortsätta på måndag. Säger bara: "Teknikens under"........ (har än en gång gett mig vatten på min kvarn...)
Nu får jag snart börja ladda inför "På spåret" och andra trevliga fredagsprogram.
 
"O'boy, vilket vackert väder....."
 
Utsikt från en dator......
 
Det är inte så gott tycker ja', .....var det nån som sa......om middagen ida'
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0