Ännu mer......

.....onödig vit sörja, hann det komma ner inatt. Sopa fram bilen var det som gällde, för en redan inte-i-så-god-tid-tant sådär på morronkvisten. Men man kan ju inte få allt, sov faktiskt hela natten (om än bara sex timmar) och det har jag fått lära mig den hårda vägen, att numera uppskatta. 
Bara att bita ihop och ta hand om den "vita terrorn" som angripit min stackars bil och sedan försiktigt manövrera mig till skolan, på varierande plogning.
Dagarna går fort och då har man väl ganska roligt förmodligen. Om man kan anse diktamen, stavning och vokalövningar kul. Vilket jag nu inte har nå't problem med, eftersom det inte är jag som måste lära mig......
Sen blev det ett besök på Family House, som hade halva priset på allt och visst slank det med lite kläder. Både sådant som ska ges bort i present framöver och lite "kompletteringar" till den nyrensade garderoben.
Vore ju alldeles fasligt förskräckligt, om någon hylla skulle få förbli tom!
Färsk fisk blev inköpt att konsumeras till middag, vilken precis är avslutad.
Röjningen går annars framåt, har lyckats tömma ett lågt skåp som ska återbördas till Hörnebo, varifrån det har varit långlånat. Transporten dit får dock vänta lite, tills vädret "lugnar ner sig" och bärhjälp anmäler sig.
Idag kanske jag ger mig på förrådet av tyger för en utgallring och inventering, då det ska sys några till kjolar åt mor, i lite reviderad modell från "prototypen" hon provat.
Inga sysselsättningsproblem på denna sidan sommaren känns det som och till omväxling kan jag ju alltid "pula" lite med god man-redovisningen.......och javisst ja, söka jobb!
Stickprojektet (som är under skapande) närmar sig sitt slut. Återstår bara att se om modellen blir som min hjärna har tänkt. Produkttestaren får komma med kritik senare, när jag distrubuerat det färdiga alstret.
Handboll var det visst idag också........
 
Gråsparven satt länge och filosoferade igår, mittemellan mathusen.
 
Semlan med varm mjölk, slank ner väldigt lätt som "kvällsmst".
 
Sandad vinterväg, sedd från stoppet vid postlådan på hemvägen....
 
Dagens middag.
 
Vi vill också ha mat.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0