Det närmar sig.....

....en lösning, på Liverpoolresa. Har idag accepterat ett förslag som researrangören ska boka, inte direkt reapris om man säger så, men ändå under rådande omständigheter (Gerrards aviserade USA-flytt) till hyfsad kostnad.
Nu får vi bara invänta att bokningen går igenom på alla delar, innan vi "ropar hej" till att första hindret är avklarat.
Sen återstår att hålla sig på benen och komma iväg som nästa uppgift. 
Visst, kommer att bli X antal kronor fattigare men en upplevelse för livet rikare, vilket i min värld är värt att spendera en del på. Vad sparar man annars till? Bara att hålla tummarna nu alltså.
För övrigt första dagen i skolan, med tillhörande kaos. Effektiv undervisning? glöm det, finns så mycket andra praktiska "skitsaker" att hantera hela tiden för läraren, att "svinnet" blir enormt. Tio elever på olika kunskapsnivåer i klassen, med tillgång till en hjälplärare och en "slav" (jag) till sitt förfogande, slukar ändå undervisningsresurser som den värsta "Pacman". 
Sen har vi "parallell-klassen" som jag ska vara hos imorron, där är det nu 23 elever. Behöver jag kommentera vidare hur situationen måste vara där.......
Var även på lunch med kompisen idag och vi löste som vanligt alla världsproblemen, blev mätta och åkte rätt nöjda hem till respektive hus. Hos mig har jag nu startat "tomtekriget", men en timmas strid fick räcka idag och garderoben är redan väldigt full. Förökar dom sig månne?
Finns det nå't att se på dumburken undrar jag nu så smått..........och måste jag sätta på kaffe, eller finns det färdigt?
 
Kanske, kanske......
 
Två väninnor (även här) som käkar lunch, vilken jag bjöd på.....
 
En liten titt in i en del av garderoben, som är fullare än det ser ut och mer blir det.....en annan dag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0