Jaha-ja.....

....då var det bara att sätta sig och akut-sy en vid bomullskjol till mor, då de ringde från hennes boende och sa att det behövdes för att underlätta i vården. Jag stod som bäst och stekte några pannkakor till kvällsmat och hade agendan utstakad för mig, fram till läggdags.
Men som jag förut "skrutit med" att jag är flexibel, så var det då bara upp till bevis. Letade reda på ett tyg i gömmorna, för att provsy en variant, som på lördag får testas på plats. Sen måste jag även uppdatera mig på alla papper som ska införskaffas i Hjo på två ställen och slå "båda flugorna i en smäll". Men det sätter jag mig inte med nu ikväll, utan sparar lite roligt till imorron då det är fredag.
Schemat för sänggåendet får inte bli alldeles kullkastat, för jag räknar med att vara såpass trött att jag nu somnar fort. Dock får väl detta visa sig....... 
Jag har sovit, somnade ganska snart, vaknade vid två tillfällen under natten, men det är som vanligt. Det är längesedan jag senast fick åtta-timmars ograverad sömn. Det har jag vant mig vid, men att inte somna alls är en relativt ny upplevelse och långtifrån någon angenäm sådan.
Skolan avklarad, middagen på G och sen ska jag roa mig med papper en stund. Detta efter att jag har renoverat och fyllt på i fågelrestaurangen. Hållaren för talgbollar är åter på rymmen i blåsten, bara locket hänger kvar.
Och nu har jag suttit här länge och fixat en massa "dator-grejs", så dricka kaffe är på tiden!
Handbolls-VM startar sen ikväll och På spåret får jag spela in, körigt värre alltså...........
 
Vad tror ni? Duger den till mor.... och passar den?
 
Visst ja, har ju hämtat ett paket också...spännande!
 
Då hugger vi in på middagen.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Sus

M vilken god middag :)

2015-01-16 @ 17:52:16
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0