Nytt år och som vanligt.....

.... en massa tråkiga uppgifter att förse myndigheter med. Förutom mina egna "slavrapporter" och systers assistentredovisningar (varje månad året runt) tillkommer nu också insändande av inkomstuppgifter för serviceavgifts-beräkningar både vad det gäller god man-uppdraget(syster) och mor. Likadant varje januari och inte hjälper det att bara skicka in "inga ändrade förhållanden", utan allt ska tjatas om från grunden med sökande av bostadsbidrag för pensionärer, som extra bonus. Och höjer dom hyran för syster ska nytt bostadsbidrag sökas även för henne. Sen kommer snart uppmaningen från Överförmyndaren, att skicka in årsredovisningen som god man.
Man är väl aldrig upplagd för denna pappersexercis, men just nu känns det som en extra lång och brant uppförsbacke. Kanske kan ha en del med ofrivillig sömnbrist att göra....
Har idag iallafall varit och fått klartecken på lite kortare ledigheter (vid några tillfällen) de närmaste månaderna.
Känns väl ändå ganska positivt så långt.
Funderar på om jag ska hemfalla åt att sova middag som igår (då nöden så krävde), eller försöka hålla mig vaken och ramla isäng tidigare ikväll. Den opålitlige herr Blund gjorde mig återigen besviken inatt, med försen ankomst ända till ca halv tre. Men idag känner jag mig inte som en vandrande zombie (ännu), som fallet var igår.
Kanske löser sig automatiskt förresten, om jag börjar med pappersexercisen och faller på min post så att säga.
Nalle fick följa med hem igen (från skolan) idag, då han avslutat sitt "uppdrag" som undervisningsmaterial:
Var är Nalle?.....under, över, bredvid, på, ovanför.....stolen.
Kaffet smakade bra, så bara att ta tag i skiten nu då......?
 
Precis detta har jag nyss konsumerat, men med skillnaden att det var en mini-banan istället.
 
Får jag presentera "Nalle" eller "Dabdoob" som han kallas på arabiska.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0