Vad händer en vanlig torsdag.....?

Om vi håller oss till närområdet runt Fagersanna och bara fokuserar på "slaven", så blir svaret inte speciellt spännande. "Business as usual", vilket innebär sittning i skolan med vetgiriga (men ibland trötta) elever och försök till svenskkonversation, med varierande framgång. Dock har de ofta frågor som: Vad heter det på svenska? och presenterar budskap på engelska som de vill kunna framföra på svenska. Det är ju trevligt och visar på ett intresse av att verkligen vilja lära sig och då får man öva på att både prata och skriva samtidigt.
Mat behöver man ju för det mesta komplettera, så en sväng för att fixa detta blev det sen. Utanför affären står alltid en "stammis-tiggare", en tjej som alltid säger hej. I ur och skur, hela dagarna långa finns hon på plats.
Man kan tycka vad man vill om detta och jag personligen anser att det i vårt samhälle inte ska behöva finnas över huvud taget. Dock får man ha en viss beundran för denna uthållighet och detta tålamod att oavsett väder, vind eller veckodag "gå till jobbet". Hon har funnits påplats i flera månader nu. Till och med jag har vid några tillfällen gett henne en slant och hon tackar alltid för gåvan, så också idag för bananen hon fick.
Apropå bananer, så fanns det två bruna i hemmets fruktskål som omgående förvandlades till banankaka. Senast sonen var här fick han hela förrådet av nämnda bakverk som fanns i frysen (4 stycken) så nu finns det plats för några fler igen.
Ett jobb skickade jag iväg ansökan på alldeles nyss, men har sökt där flera gånger förut utan resultat. Detta till trots att det faktiskt rör sig om kassajobb (valutaväxling) som mitt CV matchar perfekt.
En försvårande omständighet  i sammanhanget är väl att jag inte är 25 år och skitsnygg....... misstänker jag.
Stickprojektet fortlöper och snart finns ytterligare en prototyp att "trakassera" det stackars produktprovande barnbarnet med. 
Och till sist: Ska jag fortsätta röjandet lite till nu, det är frågan......?
 
Nu är dom banankaka......
 
....och ersatta med en fräsch istället, plus lite mer godis att välja på.....
 
...och äntligen har jag smakat på glöggen (snart slut) då min hostmedicin med morfin i, inte var förenlig
med alkohol då det var "säsong" för denna dryck.
 
 
 
                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0