Äntligen......

....börjar det närma sig, besöket hos frisören. Är väldigt trött på det oregerliga håret, har haft alldeles för lång "kalufs" i snart två veckor nu. Men imorron har jag klipptid efter jobbet, det ska bli såååå skönt.
Fortfarande inget höjdarväder, men det ska bli bättre framåt helgen har jag hört ryktas.....
I morse var det lite "logistikproblem", som vi slutligen hittade en nödlösning på och förhoppningsvis fungerar det någorlunda, för att resten av dagens tömningar ska bli utförda inom rimlig tid och utan att de helt sliter ut sig.
Viss lunchtid idag gick åt till ärenden och det innefattade även tisdagarnas viktigaste inköp, tevetidningen.
Undrar hur maken har det med skrubbandet och matt-tvättandet? Själv ska jag ta tag i lite matlagning vid hemkomsten. Gör nog en omgång mormorsbiffar till nästa veckas "återbesök" från Stockholm och denna gång många, många fler, är planen.
Vi får se om det räcker med biffar, men det är ungefär 50 procent mer än förra middagen. Det körde ihop sig lite mot slutet av en annars relativt lugn arbetsdag, ketchupflaskan igen, ni vet. Så en halvtimma försenad på upplagt schema blev det, men middagen var klar och är nu äten. Biffarna står på "svalning" innan frysen och en bröddeg jäser som bäst (var inte riktigt nöjd med brödkakorna som redan finns i frysen, så gör ett nytt försök med annat märke på mjölet).
Maken har tvättat alla mormors-trasmattor, skurat dusch och dammsugit sålångt, vi får se vad han hinner imorron.
Jag tänkte hinna "ljuga färdigt" innan klockan ringer........
Och sen......rasar jag ihop i en liten hög i fåtöljen och snarkar till husletarprogrammet om trekvart.
 
Det växer lite av varje i häcken mot grannens.....
 
I karott modell "störst", vilar de nystekta biffarna en stund.
 
Kanske hinner jag hjälpa "Stockholmstvätten" in i byrålådorna i gäststugan också, innan kvällen tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0