Förtjänst......

....blev det förra helgen, på riktigt. Nästan trehundra netto när bordet var betalt. Denna lördag verkar det dock lite trögt. Åt grannen har jag sålt en hel del, men ingen har så här långt fastnat för något på mitt bord.
Men det är rätt skönt att bara vara lite också. Sitta ner och inte kunna "flänga runt" med en massa göromål, som det annars hade blivit på hemmaplan.
En stor hög tvätt ligger och väntar på mig därhemma och alltid finns det tusen saker att "passa på att ta tag i" då man ändå är i huset.
Maken har hela förmiddagen alldeles för sig själv och jag får hela eftermiddagen helt ensam.
Joråsåatt  han ska på fotboll.........
Men kunde (som synes) inte låta bli att "kladda ner" delar av dagens blogg, mitt i sysslolösheten här på loppisen.
Fikat har jag också fått överstökat. Idag testade jag en annan kaka (efter varmkorven) som också fick med beröm godkänt.
Blir det några affärer alls idag.......det är frågan?
Kanske ska undra detta lite oftare, för jag hade inte mer än skrivit färdigt denna mening förrän en tysk turist kom och ville köpa min Kockums-kastrull för en hundring.
Nu är det redan "jämnt skägg" idag.....och lite mer folk "väller in". Undrar om de är köpsugna?, annars kan man ju bara "tjöta" lite om inte annat.
Mormors hushållsvåg fick precis en bostad och ska bli fruktfat i sitt nya hem.
Sen vart klockan tre och jag återvände till min veranda därhemma. En kompis kom förbi och vi drack iste med bigarråer, där i skuggan. Pratade en stund och strax dök mina nattgäster upp för att få nyckel till gästrummet.
En annan kompis har stort släktkalas och "överskott" på nattgäster, så två ska bo hos oss.
Snart, mycket snart, hoppas jag att maken återkommer med pizza. Vår middag idag, delad kycklingpizza från Örlenbadet. Börjar bli lite sugen nu........ 
Fru And fick sin middag alldeles nyss. Inte bara hon som ska ha.......
 
Helt ok fika för verandan en dag som denna........runt trettio på termometern.
 
...och bäst som vi satt där och pratade kom ett brudpar förbi, därnere hos badgästerna vid sjön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0