Ledig fredag......

......eller ledig och ledig, allting är ju relativt. Är iallafall ledig från jobbet, men arbete har jag så det räcker ändå. Har alldeles nyss dekorerat tårtan och ska strax fortsätta med herr Jansson. Ramlade isäng vid halv ett-tiden igår efter att ha fixat till denna kvälls grillspett. Det blev många fler än jag räknat med, så hungriga ska vi inte behöva gå och lägga oss ikväll. Varken vi eller gästerna, men trötta kanske........ 
Ja snart är det dags att åter ramla i bingen, mina gäster från "over there" har gått och lagt sig i "The Berg House" som det står på dörren till gäststugan.
Kusinerna har återvänt till Mölltorp. Båda två kunde till slut komma iallafall, för storasyster där hann hem i tid för grillpartyt från sin semester. Hon missade dock fikat, så vi har gott om tårta kvar. Detta trots att sonen befriade oss från en stor bit, då han gjorde sig en doggy-bag. Denna innehöll förutom jordgubbstårta, prinskorv och köttbullar. 
Men Jansson ville han inte ha. Inte är vi ledsna över det precis för då har vi mat hela dagen imorron också, vem vet kanske även räcker över söndag.
Dotter med familj kommer inte förrän söndag, fick vi meddelande om. De ska kolla på ett fritidshus imorron, som ligger åt fel håll. 
Ja kan väl vara bra att återhämta oss något innan det blir "fullt pådrag" igen. För hur roligt det än är med besök, så blir man "lite trötter".  Är ju inte tjugo längre (har jag hört nånstans) men ibland undrar jag om jag lyssnar på det örat.....
Hursomhelst, nu ska jag förbereda frukosten och halv nio går den av stapeln, sen blir det loppis för både mig och mina gäster en stund. Jag ska plocka iordning på mitt bord, byta några ord med min snälla bordsgranne som tar hand om det båda dagarna den här helgen och mina gäster ska shoppa loss lite.
Sen blir det "fika" innan de fortsätter till Örebro, för att avsluta sin Sverigeresa i Stockholm söndag till onsdag innan hemresan till Chicago.
 
Jordgubbstårtan klar....
 
Mor och dotter tar för sig av smörgåsbordet.
 
Barbara var imponerad av en gammal smörkärna från 1781 som kommer från gemensamma förfäder.
 
Sonen verkar nöjd med presenten från Staterna han önskade sig.
 
Då grillar vi då.......
 
Hela "släkting-gänget i ätar-tagen, medan solen går ner på andra sidan sjön.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0