Varva ner.....

.....och bara göra ingenting, blandat med lite loppiskunder att prata och göra lite affärer med då och då.
Det är ganska skönt faktiskt. Även om jag oftast säljer mer åt grannen än av mitt eget.
Men idag var det en kund som köpte både pappas bok och häfte, för han hade läst i "Titta-exemplaret" jag lagt i caféet.
Nu har också snart de fem timmarna gått, så strax ska jag hem och "sparka igång" Inga. Hon ska få fixa fisk till middag, det har jag bestämt. Finns färdigt i frysen, bara att steka. Fjäskar jag sen tillräckligt kan det till och med hända att hon orkar göra "äkta" potatismos. Vi får se om vi är "on speaking terms" när jag anländer hem.
Det ser ut att vara skönt väder, så en kopp kaffe på verandan är inte uteslutet att det blir, efter maten.
Sen somnar jag nog gott (som vanligt) vid teven, om inte till Sommarkrysset, så säkert till "Indian summer" dubbelavsnitt.
 
.....och ingen väckning i morgon, då vaknar jag väl tidigt som bara attan såklart.
Nej det blev inget äkta potatismos, maken ville ha potatis och då fick det bli pulvermos till mig istället. För jag föredrar mosad potatis till sprödbakad torskfilé.
Nu väntar kaffet......
 
Man kan handla också (solhatt till Ia)......men köpte INTE den med spindeln på.
 
Ett vikingatroll med svensk flagga blev också köpt (av grannen), ska flytta utomlands om några veckor.
 
Inga fick blanda müsli istället för att mosa potatis.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0