En ny erfarenhet.....

.... att mycket utav arbetet finns kvar då man återkommer, om man "väljer" att vara sjuk. Nu var det bara en dag, men ska ju ha två dagar ledigt nu, så undrar lite.....
Inte helt lätt att försöka göra två personers arbete då man sitter själv, så inget konstigt att det blir lite kvar i sådant läge, men känns väl sådär om man ska ställas inför anhopningar så fort man är borta, på vilken ledighet det än må vara.
Lite småsnorigt är det fortfarande, men hoppas att det nu avtar och försvinner. Har inte haft lika ont i kroppen som de gångna dagarna i alla fall. Kanske ett gott tecken....
Får väl se det lite från den ljusa sidan ändå. Behövde ju inte köra latrin, med kärl som gick sönder och genomlida följder av det, som en kollega "utsattes för" under en (dessutom) förlängd arbetsdag. Trots detta, ändå inte hinna med allt. 
En massa administrativt arbete ligger på hög och får väl så göra tills det operativa lugnar ner sig, om någonsin.
Nu ska jag iallafall vara ledig ända fram till onsdag morgon och vågar man hoppas att det blir både vilsamt och lyckat. På söndag åker vi Ålandsbåt, med lyxhytt bokad och buffé som start från Stockholm.
Ska bli skönt när vi kommer så långt........
Ikväll blir det en paj delad på två med sallad till och som efterrätt jordgubbar och grädde. Till vilka jag ska ha prinskorv på gaffel bredvid. Äkta Westman-tradition som troligen slutar med min generation, då ingen i nästa har anammat den kosten. Jag tycker iallafall att det är sådär lagom makabert gott att jag fortfarande vill äta just denna udda kombination.
Vad och om dumburken har något att bjuda på under kvällen visar sig....annars kan man ju bara ägna sig åt att vara. 
 
"Förrätt" och snart blir det efterrätt.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0