"Kortvecka" och stöd.......

.....bara fyra dagar att arbeta denna vecka och då jag anlände till jobbet kom ytterligare en överraskning:
"Vi jobbar bara halvdag på torsdag",
Vad ledsen jag blev.........not.
Sen blir det till att fira midsommar och om jag kommer ihåg rätt, så har vi brist på god nubbe hemma. Blir att ta vägen om Systemet då kanske, så måndag det är. Men inga köer är ju inget man lider av direkt, så det får bli så.
Till sillen ska det vara antingen Aalborgs eller Skåne, "annars kan det kvetta" som Galenskaparna sjunger.
Visst har vi Vodka Absolut i skåpet, vilket dottern har försett oss med, då hon jobbar med försäljning av denna produkt. Vi har fått flera "special edition" som presenter, men till sillen duger den inte åt mig i alla fall och är ganska säker på att maken håller med.
Lite andra förnödenheter behöver nog också inhandlas, fast då av karaktär som man hittar i livsmedelsaffären.
Det blir på hemvägen och nu är lunchrasten slut, så ljuget tar paus tills jag återvänder hem.
(Och kan "redovisa" vad gott jag hittat efter avslutad arbetsdag) 
Hemma, fikat på altanen med fru And och en påse drickbart blev det. Obligatoriska Skåne inhandlades, tillsammans med en flaska "reserv-vin", lite öl och några alcoläsk. Så nu klarar vi stundande helgen. 
Till sist en liten reflektion: Det är skönt med stöd här i livet, också om man bara är en bärbuske.......
Powernap nästa......
 
Buskrabatten som jag rensade igår, har fått ytterligare lite ansiktslyftning, då maken har snickrat stöd och ansat buskarna en aning.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0