Torsdag......

.....är dagen före favoritdagen i veckan: fredag. Vilket innebär att det gick väldigt fort med denna veckan också.
Vädret ser ut att ha rättat till sig en del likaså, får hoppas att det håller i sig.
Nästa vecka är det redan midsommar och tanken på att sommaren bara ska försvinna i detta rasande tempo, lämnar en del övrigt att önska. Framförallt att ljuset nu retirerar och sakta, men säkert och återigen går mot "mörkare tider".
Jag vet att vi inte på långa vägar är där än och ska inte måla han den lede på väggen, men, men.....
Positivt att det går fort är väl ändå att det närmar sig en efterlängtad RIKTIG semester. En som man på många år inte haft rätt till, utan fått vara ledig lite på nåder och efter ansökan till flera instanser. 
Än har jag inte hittat någon lockande plats att besöka söderöver. Men den som söker han/hon finner, har jag hört nånstans.
Kanske finns någon bloggläsare som kan tipsa mig om nå't intressant ställe?
Använder just nu min lunch till att "förskriva" lite av dagens inlägg, kommer att avsluta då jag kommit hem.
Nu verkar det vara gardinstångsuppsättning på gång. Får göra en insats då kanske.....
Det arbetet fick skjutas på framtiden då det behövdes kompletteras med ytterligare något passande verktyg för att slutföra uppgiften.
Apropå arbete, så lade jag en order till maken, att hitta på diskbänken då han vaknade för dagen. Med det material han hade till sitt förfogande, blev det en variant "på vägen" iallafall. Nu är det inte så hiskeligt högt steg att ta för den vars knä protesterar varje gång hon ska in i förrådet.
På hemväg fick jag stanna till vid Posten igen, för tjänsteärende. Där blev jag stående en bra stund och snackade med en f.d. kollega/facklig arbetskamrat. Flera år sedan vi sågs, men lite kul att byta några ord (eller ganska många om vi ska vara ärliga).
En aning sen hem till följd, men välkomskommittén var som vanligt på plats där i gräset. Där blir det bara full fart om en tredje and skulle våga visa sig på de självutnämda domänerna.
Något på dumburken att somna till idag tro?
Men allra först en andra sittning på altanen i lagom värme........
 
En enda "väglus" och det blir genast kö in till jobbet. Man har ju inte sååå stora marginaler i arla morgonstund. 
 
Resultat av arbetsorder......
 
Joråsåatt......vi bor här nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0