Balneario de Archena.....

Sparade vi det bästa till sist? Jaa, kanske svaret blir om Ni frågar mina medresenärer, men för min del vinner allt  Marknaden i La Mata. Jag är inte mycket av en badare och värmen på vattnet till trots, avstod jag gärna badet i de varma källorna. Vädret var dock på sitt soligaste humör så efter en skön fika i trädgården med de eftertraktade oliverna till kaffet, tillbringade jag "badtimman" i en solstol med min stickning. Väl använd tid och utmärkt rekreation i min värld. Lägg därtill ett inköp av en fjärilsbrosch i bärnsten så var dagen näst intill helt perfekt.
När alla var färdigbadade åt vi en delikat måltid på restaurangen.....njae det var väl lite si och så med gourmet-kvalitén på de rätter vi provade, men lite föda i magen att resa vidare på var det iallafall.
På vägen dit och därifrån tog vi hjälp av den lånade gps:en (alias "tjatmoster") och det fungerade faktiskt hyfsat bra.
Innan vi åter anlände till vårt tillfälliga hem, stannade vi en sista gång vid havet på det "återfunna caféet" och njöt av diverse drycker och annat gott. 
Då kylskåpet sen två dagar tillbaka inte var pålitligt, var vi och köpte lite färskt att äta till kvällen och frukosten nästa dag. Och nästa dag, den sista på spansk jord för denna gång, skulle gå i lugnets tecken, med packning och lite iordningställande av det lånade huset. Städa behövde vi dock inte göra, för det ingick i dealen. Skönt.
 
Bonusdottern har handlat sig sin favoritdrink.......
 
....och vad får vi då, säger de uppradade katterna tyst med ögonen.
 
Här har det badats i över tvåtusen år....
 
...men nu i något modernare tappning. Utsikt från en "stick-stol" i trädgården.
 
Och åt andra hållet syns dramatisk natur......
 
...och ytterligare en bassäng, med tre stycken badnymfer på rad för fotografering.
 
Vattenkaskad fanns det också att blöta ner sig lite extra med för den som ville.
 
...och högst däruppe på bergskammen skymtade en alldeles levande get.
 
På hemväg ett vackert berg som bryter landskapet.
 
Utsikt från "det återfunna caféet" över Mar Menor mot "husen i havet" på La Manga.
 
Repris.......
 
I matvaruaffären: Har månne bonusdottern varit här och ätit frukost lite slarvigt?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0