Marknad och stenar på stranden.....

Morgonen startade som vanligt under citrontradet med frukost.
Sen var det dags for veckans hojdpunkt (enligt mig), marknaden i La Mata. Aven har gjorde samtliga i ressallskapet fynd, som ska fa folja med hem till Svedala. For egen del blev det sandaler i nagot udda farg (turkos), som jag hoppas ska trivas med bade mig och Sverige.
Efter halva marknaden, kande vi en oemotstandlig lust att ta en fika i solen med havsutsikt, som vi genast foll till foga for.
Den oandliga sandstranden var sedan sa inbjudande att vi absolut var tvungna att prova barfotavandring, kanna pa vattnet och leta lite fina stenar, innan vi tog sista delen av marknaden. Dar blev det inkopt mestadels brod, frukt och gront.
Hemma i huset drack vi kaffe med tilltugg, varpa de yngsta i sallskapet gick ner till playan vid havet. Medan jag och kvarvarande tjej satt pa framsidan i solen.
En granne kom och halsade (svensk) och jag fick fram min stickning en stund.
Middag intog vi lite senare pa China-restaurang, mycket gott och billigt. Pa vagen dit motte vi tvenne Tibrobor (grannar till en av oss) som har hus har nere, ar pensionarer och inte skulle hem till Norden forran i slutet av april-
Matta och trotta ramlade vi i "omgangar" i vara sangar (jag sist, efter en chat med maken).
Han jobbar pa ett fint kok tills jag atervander.......
 
Inga prickar finns till vissa vokaler, men ni lasare har sakert egen fantasi och hittar ratt ord i sammanhanget.
Och sa var det det dar med bilderna..........kommer en annan gang framover.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0