Trött....

...efter ett dygns tjänstgöring. Är väl lite "ringrostig" vad det gäller arbete, var ett tag sedan jag jobbade senast. Varpå det inte heller är någon lysande idé att trava runt i "Foppatofflor" en hel dag, det talade mina knän om för mig med allsköns tydlighet igår kväll. Har fortfarande ont, trots nattens vila.
Nu är det ju dessutom så att det aldrig blir samma nattsömn borta som hemma och det bidrar också till att man blir  trött dagen efter. Provade att lägga mig en stund vid hemkomsten, men det gick inget bra....... 
Får väl lyssna på vad knäna försöker tala om för mig och välja bättre skodon nästa gång, vilket jag i nuläge inte vet när det blir. Men rätt vad det är, piper det till i telefonen och en ny jobbförfrågan visas på skärmen.
På hemväg var jag inne på Däckhotellet, så bilen fick på sig "sommarskorna". Det tog inte många minuter, men även om kontot blir några hundralappar lättare, är det värt dom kronorna för att slippa krypa runt för egen del och hjulen får ju dessutom egen "svit" på hotell året runt.  
Dags att börja tänka på påsken blev det också, då  vi återigen får besök från huvudstaden av bröderna Bus, lillasyster och föräldrar. Men inget "ont" som inte har nå't gott med sig, för vi behöver äta ur frysen framöver (hahaha! )inför byte till ny. Det kan dom få vara med och hjälpa till med. Underlättar ju betydligt, om man inte måste flytta en massa mat i samband med installationen.
Allra helst då även kylen bör vara hyfsat tom av samma anledning. Dock har vi ännu inte fått något kostnadsförslag på "konceptet".
Nu får det nog bli lite kaffe och ett nytt försök att ta en "powernap", annars slocknar jag vid teven innan sju ikväll.
 
Har börjat spöregna ute nu i eftermiddag, får väl vänta lite med övningskörningen då kanske. Maken avvaktar även han bättre riva-i-diket-väder just nu......
 
Snart lyser det gult därute, men behöver visst "uppdatera" krukan ser jag.....
 
Snart kommer jag igen mormor, men utan prickar den här gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0