Lite trädgårdsarbete kanske......

.......såhär sista lediga helgdagen. Vart tog fredag och lördag vägen? Jag var inte färdig med dom, men de tog slut iallafall. Har precis avslutat frukost och då elvafikat blev inställt och får skjutas på framtiden, har jag ju tid över att påta i trädgården. Men vill jag det? 
Vädret börjar dock på att ta sig, lite strimmor av sol bryter igenom molnen och det är dryga 13 grader i skuggan. Så frågan är vad jag skulle kunna skylla på för att låta bli.....
Tog mig i kragen och gick ut en timma, så nu är det undanröjt på alla vissna påskliljor och fjolårsljung. Sen har jag planterat en del av det som självsått sig i gruset. Akleja, oregano, gräslök och en del andra växter med "okända" namn (för mig). Nu är det bara att bestämma vad som ska inhandlas på torget för att fylla tomrummen i krukor och fönsterlådor.
Kökslandet ger vi oss på en annan dag.......
Maken ska på fotboll (som coach) och jag ska också se en match, men på TV. Liverpool åker till London och möter redan klara seriesegrarna Chelsea, vi får väl se hur det går.......
Kanske ska koka lite rabarberkräm........
Då var det gjort och provsmakat till belåtenhet. Nu ska jag börja leta semesterresa på internet. Det är bra att vara ute i god tid, för först framåt slutet av september, början av oktober är det aktuellt att åka.......
 
Helt ok söndagsfrukost, tack Inga......
 
lite plantor, vill nån ha så bara att komma och hämta.....
 
Årets första rabarberkräm är klart.
 
Den här kossan flyttar till faster i "Sumpan", upphittad på Fagersannaloppisen igår.
 
Så tar vi en Ia som slutkläm, i systers gungstol som fått nytt hem i huvudstaden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0