Loppis-turné........

.......startade med intagande av frukost nere på Fagersannaloppisen, tillsammans med kompisen som gjorde ett stopp där påväg ut till sin dotter. Det var soligt så vi valde att ockupera utemöblerna i nästan en timma, ätande goda smörgåsar och tjattrande om allt möjligt.
Hon har varit hemma dryga två veckor från Spanienjobbet, men det har inte passat ihop med nån träff förrän nu.
När detta var avklarat gjorde vi en liten runda i lokalen och jag bokade in helgen 22-23 maj för nästa loppis-deltagande.
På lördagen den helgen får jag sällskap av bonusdottern, som har en hel hoper fina skor hon behöver hitta nya hem till.
Nästa "drag" var att gå hem och hämta bilen för en förflyttning till Tibro. Där besökte jag second hand-affären för första gången på flera veckor, hittade lite smått och gott som fick åka kasse till Fagersanna.
Men före det skulle jag ha lite apelsiner på ICA och då följde det med ytterligare en full kasse....därifrån.
Sen var fiskaffären öppen, vilket föranledde fisk till middag och räkmackor att se fram emot till kvällningen.
Tyckte att jag hade gott om tid, så svängde av för att hälsa på hos Sörgårdens loppis och prylaffär i det vackra vädret.
En pelargon blev passagerare med därifrån.
Och nu har jag serverat middag, samt druckit kaffe i solen på altanen, medan degen jäste och ugnen (nyreparerad av maken) alldeles precis nu gräddar brödkakor.
Ska kolla andra halvlek av den engelska ligans lördagsmatch, medan jag väntar ut brödet.
Samtidigt "debatterar" jag nyttjanderätten av altanen med herr och fru And och deras kompisar/konkurrenter. Det går väl sådär..........tröga ääääär dom.
Söndagssteken är också klar, så Inga sköter sig någorlunda får jag säga.
Mr. Selfridge öden och äventyr står på kvällsprogrammet, precis som den gigantiska räkmackan.......
Lite vin till den kanske, ligger på kylning .......så får vi se.
 
Det börjar grönska lite varstans.......
 
Blomsterdekorationer i centrala Tibro
 
En annan typ av parkeringsplats....på landet, vid Sörgården med utsikt.
 
"Gladvas med gullvivor vid teven".
 
....och här i kylen står dom........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0