Obekväm bil och kvalitetstid med Ia

Igår isisterade sonen på att vi skulle åka i hans bil upp till huvudstaden, detta på grund av att min bil var så obekväm att åka i. Ja "tjena" säger jag bara, för det första var det minutiös lastning som gällde för att få in allting som skulle med och sen var det en pina att sitta i framsätet, om än bara till macken i Karlsborg. Vi stannade där för att tanka och fylla luft i däcken. Nu erbjöd sig bonusdottern att sitta ifram och baksätet var väl nätt och jämnt såpass bekvämt, att det gick an. Men ständiga tendenser till kramp blev det då man inte kunde sträcka på benen.
Utanför Karlsborg hade det hänt en älgolycka som vi passerade, med en krypande skadad älg i diket, inte så värst "nice" att se.
Nåväl vi kom fram iallafall och fick lite kvällsmat innan  vi ramlade i säng, på diverse platser runom i lägenheten.
Ganska utvilad vaknade jag sådär vid åttasnåret och frukost följde.
Sen tog maken och jag en promenad med Ia sovande i kärran, utmed Norr Mälarstrand, förbi Stadshuset och vidare ner till Gamla sta'n. Där strosade vi Västra Långgatan upp och ner, "minglande med de andra turisterna".
På hemvägen vaknade den lilla damen till och tittade intresserat på allt som rörde sig runtomkring.
Sonen och bonusdottern hade dragit till Barkarby outlet, medan vi promenerade.
Bröderna Bus skulle köra ett duatlon-lopp för barn i Upplands-Väsby, så nästan hela familjen plus morfar, gav sig iväg dit. Bara Ia och jag stannade kvar hemma.
Vi åt en enkel lunch tillsammans och fikade efter den. Sen lekte vi lite i Ias hörna, gungade gungstol och dammsög köksgolvet, innan Ia ville ta en powernap.
....och såsnart jag slutat ljuga för idag, ska jag skära grönsaker till taco-aftonen vi ska ha då alla återvänder hem.
 
 
Här är "skrället" vid vår fikapaus i Arboga.
 
Soffhäng innan sänggående...
 
Tvåfärgat träd alldeles runt knuten
 
Norr Mälarstrand, promenaden startar.....
 
....utsikt mot Söder...
 
 
Stadshuset med Västerbron i bakgrunden....
 
...en av gränderna i Gamla sta'n......
 
Nej...... inte idag.....
 
Lite Lisa Larsson fanns det i ett annat fönster.....
 
Sightseeing-bussen stod redo utanför riksdagshuset...
 
Ia och jag äter lunch.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0