Ton och uttryckssätt .....

 
 
......är en viktig faktor i kommunikation människor emellan. Med ett vänligt bemötande i både tal och skrift kommer man längre, mycket längre......
Otrevliga meddelanden och råskällning i telefon fördröjer bara processen, då den drabbade (som ska utföra uppgiften) bara blir ledsen och handlingsförlamad istället för effektiv. Nu pratar vi inte några stora katastrofer, men efter dagens arbete kan jag bara konstatera hur jag själv reagerar och förvånat reflektera över hur personer som borde veta bättre, inte gör det. (och det var INTE chefen, för han är helt ok)
Nog om detta, det är ju fredag och alldeles precis lurade jag av ugnen en plåt färdiga småkakor. Jo för se den gick och "tappade" halva luckan i varmt läge, så det var inte helt lätt att rädda bakverken. Men jag lyckades.
Tillbaka till jobbet en stund, för vi fick smörgåstårta i eftermiddag, av en som slutade sin anställning i Tibro och ska börja på annan ort i nästa vecka. Tårtan var god och vi önskar honom lycka till....
Imorse blev jag granskad av en räv, då jag åkte till jobbet. Han stannade mitt på vägen en sekund och spanade in min bil innan han fortsatte ner i diket på andra sidan. Synd inte kameran fanns till hands.
Ska jag smaka på kakorna?? kan nog inte låta bli, men de ska serveras till elvakaffe på söndag, då en kompis kommer hit för gemensam "peppningsfika".
Dumburken och stickningen får "underhålla" mig ikväll, då maken smet på fotboll. Förresten har han redan underhållit idag. Han har nämligen städat........
Nu blir det helgkaffe med dopp.
 
Korintkakor och ett experiment med korintkakedeg som grund....
 
Behöver vi en ny spis....eller behöver vi en ny spis?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0