Allt på en gång.....

...är det idag. Känns som om det är högsäsong på att flytta, alternativt köpa fritidshus eller vilja ändra på sophanteringen just denna speciella fredag. Rena "julbråskan" närapå.....
Chefen firar födelsedag hemma med kulmen på en praktförkylning. Ja firar och firar, verkar mera som att han jobbar från sjuksängen.
Hursomhelst äter vi banankaka här på kontoret och "flaggar för födelsedagen".
Den sista tuggan av frukostmackan var inte svald förrän klockan var halv tolv idag och mycket ligger på hög här bredvid. Nya arbetsuppgifter så fort telefonen ringer, eller det kommer mail.
Ja ibland är det såna dagar och får väl vila upp mig i helgen istället. Fördelen med mycket att göra är ju, att tiden flyyyyyger iväg och just idag råkar det vara mot helgvila och nu "halvtid" med lunch.
Ska styrka mig med lite stickning också efter "mormorsbiffar dag 2" och en bit banankaka. Den smakade som den skulle, så den går nog åt.......
Gott om arbete har jag kvar dessutom, så ingen risk för tumrullning idag inte!
Förflyttat mig till hemmet och kan bara konstatera att Inga kräver en fast arbetsledning som ger raka order. Nu är det gjort och hon har "pulat" in en egen "uppfinning" i ugnen, äntligen. "Baconrosor" i smördeg., kallade hon visst skapelsen. Jaja whatever, bara det blir mat snart.  
Medan jag väntar får det bli ett glas vitt och sen var den flaskan slut. Men det finns fler att öppna om det inte räcker....
Därefter vanlig sittning vid IDOL för min del, medan maken väljer datorn. Brukar nästan alltid sammanfalla med nån hockey, vet inte hur det är idag. Inga problem, var och en gör det han/hon vill, men först ska vi väl smaka på Ingas mästerverk och göra ett kulinariskt utlåtande.
Njaa, sådär.......
 
Hura, hurra för chefen idag.........han fick ett foto på mobilen och kanske finns det kvar en smakbit på måndag.
 
Ingas skapelse.....gick att äta, men får väl bara 3 av 5 poäng av mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0