Fick lite tid över.......

....till slut, för att skriva blogg också. Det är mycket som ska hinnas med på bara en semesterdag. Allrahelst då man har gett sig själv en agenda för att försöka dra ner på den upplevda stressen.
Passade på att börja riva i julklappskassarna då det aviserade strömavbrottet på två timmar startade. Inte ens halvvägs hade jag kommit då strömmen kom tillbaka.
Maken gick på eget initiatv ut och tog tag i det mesta utomhus, då han märkte att jag var på ett inte allt för soligt humör. Inget ont som inte har något gott med sig kan man kanske säga......
Ser ut som om jag bara behöver vinterbädda med trasmattan åt vindruvsplantorna nu.
Lite middag kunde vi få i oss när strömmen kom åter. En del skräp blev sedan bortforslat till återvinningen av "den tillfällige trädgårdsmästaren", medan jag fortsatte slita med inslagning av paket.
En full arbetsdag har gått åt, så också nästan 30 meter julpapper och femtio etiketter men nu känns det som om jag är hyfsat ikapp på denna front igen.
Nä, jag sa inte färdig för det är jag inte riktigt än, men struktur på eländet i kassarna och leveransen klar till Göteborg.
Den ska idrottshistorikern köra ner, lagom till den födelsedag som nalkas därnere. Han tänkte kombinera med återbesök på museet, han nyligen var på visit hos.
NU är det bara förberedelser till Lions julmarknad på första adventssöndagen som står överst på "att göra-listan".
Får väl se om Inga kan fundera ut ett smidigt packningssystem tills dess och hjälpa till med urvalet.....
Ibland är det lite körigt att få in allt man vill göra i kombination med heltidsarbete.
Får nog bli en semesterdag till om inte allt för många dagar.
Maken köpte (på order) ett wienerbröd till kaffet då han  var och fyllde på ätbara förnödenheter och nu ska det bli väldigt gott.......... 
Imorron väntar ytterligare paketinslagning, men bara till en födelsedag i Hörnebo, firad på söndag.
 
Nästan halvvägs......
 
Kaos på köksbordet.....
 
.....sen ett litet avbrott för middag på bordet!
 
En födelsedagspresent färdigpaketerad....nästa persons får vänta tills imorron.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0