Första Advent med traditionell marknad.....

.......now we're talking!  Bara några veckor kvar tills det sakta blir ljusare tider. Om än inte bättre tider i världen, så iallafall mera dagsljus på sikt.
Ingen väckning idag som sagt och då blir det sen frukost. Nu är det bara att hämta det som ska med till julmarknaden på torget i Tibro, från loppisen. Sen kör vi. Lite oroande med blåsten, men hoppas att de förankrat tältet ordentligt, där på torget och julgranen.....
Liverpools match är satt på inspelning, då den startar vid fem. Den får jag varva ner med vid hemkomsten, till pizzan som vi ska ta med som "belöning" då maken åter hämtar upp mig, "Torgmadam".  
Åter hemma, som bäst i färd med att äta pizza. Något mör efter fem timmar i frisk luft, inte frusen men aningen stel.
Blev av med ett gäng fuskvantar, en orm och en tröja. Så det gick inte back iallafall, men räknar man in material och arbete lönar det sig föga. Iallafall om man ska vara ekonomisk...enbart tänka i pengar.
Men det är alltid roligt när det rör på sig i byn, även i centralorten och anordnas lite aktiviteter.
Strax ska jag sjunka ner i min fåtölj, titta på Ljverpool-inspelningen och sticka klart fuskvante nummer två. Den första gjorde jag på torget, medan marknaden höll på.
Maken hade hela köksbordet fullt med julklappar då vi kom hem, vissa var visst till mig dessutom.
Ja då är det bara "lite småplock" kvar, sen är den biten fixad. Nu koncentration på de utrikes breven med lite ätbara julhälsningar från Sverige. Allt ligger klart för paketering, adressering och sen avfärd hos Posten.
Får fixa med detta imorron efter jobbet.
 
Kompisen kom på besök.......och förevigade "torgmadam" mitt i sortimentet.
 
Tomten klev av tåget, möttes av "nissorna"......
 
"Grannarna" rakt över, där en av kransarna nu bor i Fagersanna, sen keramik som kompisen inte kunde motstå.
 
Tibro Lucia 2015 blev tjejen längst till höger......
 
Mat-tältet med stora julgranen bakom.......
 
Vår pizza på väg in i ugnen hos Campino på torget.
 
....och bordet fullt vid hemkomsten (några till MIG)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0