Lång dags färd......

....mot natt, blir det idag. Först en full arbetsdag, sen en tur till second hand och därefter blir det antagligen tid över för en runda på Förr&Nu. Allt detta innan Kick-off för projektet "Kulturvän" startar nere på Inredia.
Åker nog ner en stund före utsatt starttid dit förresten och pratar lite med "gamla" arbetskamrater, sen mitt tidigare korta inhopp som receptionist för några år sedan.
Men nu var klockan så pass sent på dagen att det inte var någon kvar i receptionen, men minst 150 personer i alla de åldrar och nationaliteter, hade samlats i fullmäktigesalen på tredje våning.
Passade på att "säga hej till morfar" där på fotot ovanför trappan, medan jag och maken förflyttade oss uppåt i huset. 
Där möttes vi av pastasallad med tillbehör och dricka, innan projektets ansvariga satte igång att presentera konceptet. I Falköping har de något liknande och två kulturvänner (sen två år) var inbjudna att tala om hur de umgås: inte så ofta men har väldigt trevligt när de träffas.
Ja jag har ju redan anmält mig och varit på intervju, vi får väl se om maken följer efter senare....eller inte.
"Äntligen hemma!"......nu blir det "tomtegröt" till tevens utbud, innan jag ramlar isäng. 
 
Parkerings-precision........imponerad av mig själv!
 
Köpte citronlemonad.....den var god!
 
Sen var det dags att.......
 
.....lyssna på projektledaren och integrationssamordnaren i Tibro kommun.
 
Vilket väldigt många hade kommit för att göra.....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0