Semester....

....men bara en enda dag den här gången. Kan dock vara nog så avkopplande med ett avbrott i rutinen, om man använder dagen väl och det är tanken.
Fick idag veta att vi har blivit "uppgraderade" till det förestående julbordet nu på fredag. Vi ska till Knistad och nu blir det med "Steffo" Thörnquist som jul-värd. Han ska underhålla med lite anekdoter, matlagning och...... ja det visar sig, vad mer.
Känns lite segt idag, längtar kanske redan till semesterdagen. Men snart är maten varm och sen är det bara några få timmar kvar av denna arbetsonsdag. Sen är det ju löningsdag också, kom jag precis på.....
Nya friska pengar att spendera, om inte.......det var så att jag förra månaden hade 7 obetalda semesterdagar.
Vilket fick följder på nästkommande lön...denna.
Så var det väl dags för bilskatten på den dyra SAAB:en, som har brukat vara avställd såhär dags på året.
Men då jag fick jobbet, behöver vi(maken) den året runt nu. Sen får vi vänta någon månad till på leasingbilen, så ingen chans att komma undan denna utgift alltså. Men tajmingen var kanske lite "illa vald".
Frågan är nu om jag har nån energi kvar till någon utflykt efter jobbet? Ja det visar sig det också......
Det hade jag och två second hand-affärer fick besök, liksom syster. Jag såg till att få mig lite kaffe och en kaka hos henne innan jag återvände hem.
Hittade fyra "rätta" vinglas och en "rätt" skål på det ena stället, samt ett verkligt fynd på det andra.
Under tiden hade någon sökt mig per telefon här hemma och även på mobilen visade det sig. Hen skulle återkomma imorron och helt säkert förstöra semesterdagen. För jag misstänker starkt vad det handlar om.....
Men det tar vi då.
 
Ja jag har börjat.......på jobbet.
 
Här ett smakprov....
 
....lite mer....
 
....en till.....
 
.....och i mitt rum.
 
Ett urval av kvällens fynd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0