Tröjor och diverse.......

.....har jag varit och hämtat idag på Sörgårdens Inredning och loppis. Ett gäng med hantverk har varit "utackorderade" där ett ganska bra tag, men nu fick de komma hem. En del har hunnit bli sålda under denna tid, men en ansenlig mängd fanns ändå kvar. 
Ett litet bord (morfars) kom också tillbaka hem, vilket blev placerat mitt emellan mitt och kompisens försäljningsytor på loppisen, ypperlig storlek som fikabord framöver. Slut med balanserandet av bricka i knät nu.
Har sorterat upp tröjmängden och fyllt en resväska med små tröjor och en "post"back med vuxen storlek. Imorron får resten (medelstora barn) hoppa ner i morfars resväska och åka med på utflykten till Stora torget i Tibro.
Eftermiddagen tillbringas där i förmodad julstämning, med stor mängd besökare (mycket köpsugna sådana dessutom önskas).
Maken får skjutsa in oss, sedan fortsätta till Skövde för mera julklappsjagande till barnbarnen och sedan hämta mig och eventuellt kvarvarande alster. Lika bra att bereda plats för återresa till alla, så blir man inte besviken.
Ett glas vin håller mig sällskap just nu, men tidigare var kompisen här på en fika och vi "tjuvöppnade" julklappar.
Hon hade med sig till mig och jag hade inslagna till henne i närheten. En trevlig stund  och tiden tickade iväg några timmar.
Snart är det lotto igen och därefter fortsatt sittning vid "burken" ett bra tag.
Imorron ställer jag ingen väckning, det ska bli så skönt, men får sen inte glömma att komma ihåg allt.....inför adventsmarknaden.
 
Tomtemor och tomtefar erbjöd saffransrenar till kaffet........på loppiscafeét idag.
 
Men jag grundade istället med frukost.
 
Solen gick ner strax efter tre idag......
 
Snart därefter stod de panerade rödspättorna på bordet, med hemlagat mos.
 
"Rudolf med röda mulen....." serverades till kompisfikat efter middagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0