Underhållning.......

......bjöds vi på hos JMN-loppis i Fagersanna idag. Happie feet hade lagt sin generalrepitition inför en spelning i veckan hos oss nere på loppisen. En hel del hade hittat hit, handlade och lyssnade till glada toner.
Vi hade också bestämt träff med våra nya kulturvänner, för att visa runt, göra fynd, lyssna på musik och maken tog dom sen på en rundvandring i Fagersanna, medan jag var kvar vid mitt bord. 
Nu var det ganska kallt( flera minusgrader), men lite av byn hann de iallafall se och vart vi har vårt hus. När jag ska vara med på Lions adventsmarknad nästa söndag, kommer de dit för att bestämma ny tid att träffas.
Med väderomslaget kom också migränliknande huvudvärk som en bonus, därför fann jag för gott att avstå thai-buffén ikväll med säljarna på loppisen. Trist men nödvändigt.
Får ägna mig åt Manchester City-Liverpool på teve istället och "Så mycket bättre", följt av "Downton...." 
Känner mig ganska mogen att slockna där i fåtöljen också.
Sålde återigen en tröja idag och fuskvantar. Men det var bara de två senast stickade paren, i den glada färgen svart, som gick åt. Vilket talar om för mig att det bara är att sticka flera i denna klara vackra färg......
Inget ont som inte har nå't gott med sig också, för till middag lagade vi oss spenat med tillbehör. Som "tröst" för utebliven thaimat.
 
Nya alster presenterade idag, de två svarta har redan hittat nya hem.
 
"Krispig" promenad ner till loppisen imorse.
 
Glad-underhållning.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0