Det har varit för lite shopping......

….tycker i alla fall jag. Maken håller inte med, men idag gav jag order på att: ”Nu åker vi och letar reda på ett shoppingcenter.” Mot Estepona, för där fanns åtminstone ett Carrefour och det fick väl duga åt mig i värsta fall. Dit hittade vi och så fick det bli, en timmas vandrande därinne och plånboken lättade en aning, men inte så mycket man kunnat befara.

Sen var vi hungriga och drog genom hela Estepona utmed havet, men där fanns inget som lockade och dessutom ont om parkering. Får väl åka hem då resonerade vi. Men vid vår rondell testade vi att åka åt motsatt håll, uppför backen mot Manilva som jag sett på kartan. Vi åkte ända upp (några kilometer bara) och en rundtur på de smala gatorna, innan vi styrde kosan ner igen.

För mitt i backen fanns en bodega och där var det strålande utsikt åt alla håll, samt vinodlingar runtom. Makens tredje pil-pil är aväten och jag har fått mitt fläskkött i tomatsås. Sen blev det både kaffe och en ”postre” brylépudding med kaffesmak och caramelsås, riktigt fin och lättäten.

Bara två kort har jag skrivit denna semester, rekord i liten mängd för mig. Ett till syster och det andra till faster…… och dom är postade, får se om dom eller vi kommer hem först.

Nu smälter vi maten, sen kanske det blir en drink på stan och vid 22.05 ska vi se fotboll på teve. Den match vi hade funderingar på att besöka live, men då det är mer än tio mil dit och matchen börjar först vid denna sena tid, ändrade vi oss…..

 

Tapas finns det mängder av varianter på, här några.....
 
....ine på detta varuhus.
 
Så också dessa "Se men inte röra" godbitar. Vi fick smaka av en försäljare och lovade återkomma på utväg.
....och man ska hålla det man lovar....
 
En biltur genom Estepona....
 
"Torget" i Manilva med målning över huvudsysslan på orten.
 
Fin utsikt har dom också i den byn.....
 
...undrar om det var den fågeln vid bodegan beundrade.
 
Fin "vista" ner mot havet hade vi till maten.
 
Färgval och dekor på toan hade nog jag tänkt en vända till på innan utförandet.....
 
"Flan de cafe.....
 
....och så nöjd ser man ut efter tredje pil-pil-en och gott kaffe efteråt.
 
Apropå fin utsikt....detta låg slängt precis nedanför bodegan, strax innan.....
 
....man kunde njuta av vinodlingen m.m.
 
På vägen nerför backen stannade vi vid ett hus och köpte en klase närodlat.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0