Det var bara en.......

....av sönerna som var ute och åkte med mor på höstlovet, den äldste. De har talat om att åka på en sån resa, bara dom två och nu blev det tydligen av. Storebror har pratat mycket om Tyskland, men de valde alltså Holland istället och där bland annat en tour på Ajax hemma-arena.
Sen var det Liverpool på Viasat ikväll igen (engelska ligacupen), det blev vinst och avancemang.
Nu återstår bara att ta en paus i ljugandet och sova några timmar, innan det är dags att axla kundtjänst igen.
Packade ner lite Halloween-godis och några dekorationer "i samma anda" för att liva upp lunchrummet och mitt kontorsrum lite, i takt med årstiden.
Därefter är det bara att tänka advent och jul, vilket jag redan börjat med. Min "julgarderob" innehåller mycket som gärna vill komma ut och lufta sig, så behöver nog inte investera i något julpynt specifikt till jobbet, utöver den tomte jag redan inhandlat på loppisen förra helgen. De kan få "leasa" av mig.....
Sen kan jag nog kanske "avyttra" något mer till dotterns och svärsonens nyinköpta fritidshus, som de får tillträde till vid adventshelgen.
Medan jag kalasade på min blomkålsstuvning till lunch, har mor och son hunnit med Rijksmuséet och ätit pannekoiken till frukost. Verkar bli en "heldag" till i Amsterdam, innan de återvänder hem.
Som efterrätt till lunchen ska jag nu sticka lite och ta en godisbit...eller två. Sen är det bara två timmar kvar på arbetsdagen......
Precis då jag satt mig i bilen ringde telefonen. Maken hade handlat, betalat och packat ner varorna, hälften av dom visade det sig då han kom hem. Jag blev omdirigerad till ICA för att hämta det kvarglömda. Därför köpte jag en grillad kyckling i charkdisken, när jag ändå gick förbi så att säga.
Väl hemma skulle maken i gengäld tanka SAABen åt mig härnere i Fagersanna.
Vad har du ätit idag då, slängde jag ur mig. "Hmmm....få se nu, nej det har jag glömt!
Det blev grillad kyckling med "spontansallad"(småtomater och avocado) då han återvände, för både mig och honom. Dock hade jag grundat med stuvad blomkål till lunch......
Nu blir det fåtölj-häng..........
 
Lite "Halloween-stämning" i lunchrummet på jobbet......
 
Ytterligare några fuskvantar ihopsydda efter blomkålen med prinskorv......
 
.....tio bitar blev det.
 
Vår kulturelle dotterson, .......direkt via Facebook/Instagram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0