Redan mitt i veckan.......och besvikelse.

Idag ska jag sluta en timma tidigare för att åka med maken och provköra bilar. Sen ska vi även lämna några kassar kläder och leksaker till kyrkans uppsamling "Lyktan" i Skövde, som jag sett har öppet onsdag eftermiddag.
Men först blir det Ingas matlåda, idag stekt lax med potatis.
Efter att förhoppningsvis tagit ett stort beslut efter provkörningarna, kanske vi hamnar på något utskänkningsställe och tar en bit god mat, man vet aldrig......
Ja nu har vi gjort både det ena och det andra, lämnat kläder till kyrkan, provkört bil och blivit väldigt besviken.
Den första (och enda hoppades jag) provkörningen motsvarade inte förväntningarna, så det blev bara att avföra den modellen från agendan. Hade verkligen sett fram emot att det skulle fungera och att jag sedan skulle "slippa" provkörandet, utan kunna inrikta mig på att "få" ny bil snart.
Ok det fanns ytterligare ett alternativ som maken förprovat, som vi istället inriktade oss på och då kom humöret tillbaka, för det var en helt annan upplevelse och den blir det. Men exakt vilket utförande och färg är ännu inte spikat och en splitter NY bil blir det inte men en nästan ny iallafall.
Återkommer i frågan och ytterligare en bil ska provköras, för eventuell leasing till andrabil.
Sen åkte vi till Skövdes nyaste restaurang "Bombay Masala" och testade menyn, riktigt bra tyckte vi nog. Jag var nog mest nöjd idag.......med maten.
Nu ska jag glo på bönder........
 
Det blommar på fälten, mitt i hösten strax utanför Skövde.
 
Snart är det premiär på Klas Klättermus, med deltagande från Fagersanna...har jag hört.
 
Nä, den här prova vi iallafall INTE........lite väl kallt också, såhär års.
 
En vy över "Livets brunn" på torget mitt i stan.......
 
Inte långt därifrån åt vi indiskt, med utsikt över kyrkan, fick även "gratis efterrätt" till notan......
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0