Mobil lunch......och efterfest.

.....blev det idag. Fort som ögat in i bilen och destination nöje, i form av mammografi i Skövde. Ja så roligt var det idag och väl inne på sjukhuset hade de på grund av ombyggnad, gjort "snitslad bana" runt merpatren av huset, innan man kom fram till målet.
Det är en bra bit att gå i vanliga fall också, men idag hade de ökat promenaden med säkert 50%. Mötte två bekanta i foajén och stannade för en pratstund, för jag var i god tid dit. (Kors i taket!)
Sen tog det lite längre tid än brukligt, fick sitta och vänta säkert tio minuter. Inte så värst länge tycker säkert någon, men då man måste tillbaka till jobbet och få i sig lite mat också, innan det är dags att koppla på telefonen igen, känns det vääääldigt länge.
Svar kommer som vanligt med Posten om nån vecka, om allt är bra. Bara att vänta.....
Det fick sen bli gourmetportion fisk vid datorn, för att ha jour om det ringde, för tiden bara sprang iväg och några väglöss sinkade extra.
En massa mail hade kommit medan jag var borta. så det tog en stund att ta kontrollen igen och tiden gick igen.
Nästa tid att passa, klippning och nu är jag kort i huv'et, både utanpå och inuti.
Dags att landa med vinglaset i fåtöljen till Idol. Vi tog nämligen "efterfest" ikväll på de få kräftor som fanns kvar och ....."kräftor kräva dessa drycker". Har jag hört.......
Sen ska jag fortsätta på det beställda specialprojektet, får se hur långt jag hinner idag? Klart kanske.....
 
Dom bygger både ute och inne tydligen, rörigt värre.
 
Och ovanför cirklade ett stort plan....
 
"Följa and" är den nya "leken". En av dom hittade ett plommon och fick dra iväg för att försöka få ha det ifred. Efter sig hade hon en rad "beundrare".....
 
"Efterfesten" är nu slut, precis som våra röda vänner. Men båda tycker att vi nog kan det där med att äta kräftor. Nu har vi provat Örlenvarianten och smaken var bra, men vi har inte tålamod  med skalandet.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0