Plock-analys......

.....vad i all världen är då det. Jo det är vad den som sitter i Kundtjänst kan slippa i den här branschen.
Det handlar om att göra "stickprovskontroll" och/eller sortera allt i hela tunnan, för att kolla hur mycket som läggs fel. Chef och en lyckligt lottad chaufför har tillbringar del av dag med detta nöje.
Dock var resultatet någorlunda "nöjsamt".....vad det gällde fellagda saker. Hur det var med "det andra nöjet" kan man väl bara gissa sig till.
Nu är det bara eftermiddagen kvar att arbeta, sen har jag veckans sista dag imorron, innan två veckors semester infinner sig. Jag känner mig inte direkt ledsen över detta faktum.
Får se om det finns folk på loppisen därhemma idag, för jag behöver nog förbereda lördagen en aning. Det vore nämligen inte helt fel med en någorlunda sovmorron på lördag.
Det var rätt länge sedan nu.......
Har hållit på och "provpackat" inför resan och bytt till en större handväska som jag hittade i lagret, med mått som godkänns av Ryanair (ja det är mycket att tänka på, tur man har tumstock).
Någon matlåda behöver jag inte beställa ikväll, då chefen ska bjuda på lunch efter mötet med vår uppdragsgivare, dit även Borås-chefen kommer. Så det blir att dinera med ledningen imorron då......
Loppisen hann jag inte ens tänka på, men känns skönt att ha lite översikt på packandet också. 
Känner mig en aning "sleten" så nu kraschlandar jag strax i fåtöljen med en tallrik tomatsoppa. Maken sitter klistrad vid datorn och glor på hockey. En gissning att det är Västerås i farten.....
 
Vackra svampar alldeles utanför kontorsfönstret att plocka.....men det är ju inga kantareller.
 
Dom hade lite "kompisar" också......
 
....och på hemvägen passerade jag två små hästar i en hage.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0