Redan onsdag....

....och halva arbetsveckan avklarad. Får hoppas att nästa vecka och veckan därpå inte drar iväg i samma tempo.
Dessa två veckor får väldigt gärna gå i ultrarapid och varför då? Jo semester, (efterlängtad sådan) får gärna "kännas som en evighet" av njutbar avkoppling och lagom aktiviteter. Nu är ju detta en orealistisk utopi, men drömma kan man väl alltid få göra och eventuellt uppleva att tiden räcker till...... ett tag i alla fall.
Massa saker att ta tag i inför stundande resa och packa så att allting får plats, samt inte väger för mycket och håller sig inom tillåtna måttgränser på väskorna.
Det är svårt att välja ressällskap från garderoben, alla invånare där vill ju ut och "lufta sig", precis som jag.
Kommer att bli mycken "gråt och tandagnisslan" innan jag har valt ut mina favoriter, som får följa med.
Stuvad blomkål med prinskorv var helt ok till lunch och det lilla som blev över av stuvningen fick även godkänt av kontorshunden. Maken avstod dock från denna delikatess och hade för avsikt att steka vanlig potatis till sin korv.
Om han ångrar sig finns en "smakportion" kvar i kylen.
Fanns kanske vi ska säga, för jag hann bara hem innan det ringde på dörren och där stod en hungrig bonusdotter som kom på visit direkt från jobbet. Men då var det bara att starta "matlådetillverkningen" inför morgondagen och så blev det lite över att utfodra hungrig gäst med......
Nu är det genomgång av utsorterade kläder innan de ska förpassas till behövande, av olika slag.
Sen blir det tevehäng i vanlig ordning, efter att tvätten har blivit hängd och en ny laddning istoppad för senare åtgärd. Lägga fram lite inför packningen kanske jag också hinner i reklampauserna (hahaha!) Det är mycket nu.....
 
En sorterar och en ljuger.........
 
....och maken har plockat fram "äppelleksaken" för att lattjas med imorron tror jag.
 
...och såhär ser de nya glasögonen ut.....bortse från tanten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0