Trivsel-torsdag.....

......eller vad man skulle kunna kalla en icke så trist torsdag, dagen före fredag (favoritdagen i veckan).
Igår hittade Inga tre övermogna bananer (modell mindre) i hemmets fruktskål och då fanns det de två uppenbara alternativen att välja emellan: Mata soppåsen eller baka banankaka.
Blev det senare och samtidigt som foliepaketen med fisk bakade, fick även banankakan samsas om utrymmet i den nya ugnen. 
Kom på att det faktiskt var det allra första bakverket, sedan bytet av vitvaran och det gick ganska bra. Dock verkar denna nya variant vara lite mer tidskrävande att få färdiggräddat i, men man vänjer sig väl.....
Huvudsaken är att det inte blir vidbränt.
Nämnda kaka fick sedan i morse följa med till jobbet, står nu på bordet i lunchrummet och inväntar arbetskamraterna.
Maken skulle lämna sin bil på service och besiktning idag, så han kom förbi med lånebilen, för att hjälpa mig bära in flyttlasset på kontoret. Han fick låna en mycket tuffare bil än jag brukar få göra av bilverkstaden, orättvist!
Fåtöljerna har fått flytta in i chefens rum och tavlorna är uppsatta på väggarna, ett par i köket och resten i mitt rum.
Finns plats för några till så småningom......
Hade även med mig en liten "klämlampa" att ha på skrivbordet, istället för de vidriga lysrören i taket. Men det fanns inte en endaste liten kontakt över att sätta den i......än.
"Fisken i lådan" tillsammans med delikat pulvermos värmer sig som bäst i micron och snart så, får jag mat.
Kontorshunden, som brukar vara väldigt uppmärksam på vad som föriggår i köket, har ledigt idag. Så ingen publik till lunchen alltså.....
Makens bil klarade servicen och besiktningen utan att det kostade skjortan, den här gången. Får väl hålla tummarna för samma resultat i nästa månad då det är min bils tur att granskas.
Kålpudding i ugnen, tvättmaskinen jobbar och jag ska nog ta en sväng ner till loppisen och plocka iordning inför helgen tror jag. Nya kaffebryggaren hade maken packat upp och testat till belåtenhet .......
 
Första kakan bakad i nya ugnen......
 
Mormors broderier sitter på väggen i mitt kontorsrum.......
 
Korgstolarna och ett bord får tills vidare bo i chefens rum......
 
....och i köket gör sig banankakan hemmastadd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0