Veckan startar.......

....på ny kula, med inte alltför vackert väder. Tråkväder på ren svenska, om vi ska tala klarspråk.
Men inomhus regnar det ju inte på mig och blåser inte heller, så bara man ser positivt på tillvaron, trots måndag så funkar det.
Ska idag hasta vidare efter jobbet på ett möte angående mitt uppdrag som god man. Vi får se vad som kommer ut av det i resultat och beslut.
Ambitionen är att även hinna in på Hem & Hobby, för jag har gjort en liten shoppinglista med nödvändiga inköp, i alla fall vad jag bedömer som nödvändiga.....
Efter "kräftskivan" igår blev det lite paj över till matlådan, så Inga fick söndagsledigt igår kväll. Den är på värmning "as we speak". Efter den ett snabbärende på byn (om jag har tur) till Apoteket.
Mötet i Hjo drog ut på tiden och det var "så det skrek" att jag hann in och ut på de fem minuter som fanns att disponera på Hem&Hobby före stängningsdags.
Fick dock tag på det mesta jag hade på listan .......och lite godis som bonus.
En ännu snabbare visit hos Netto, försåg mig med ingredienser till morgondagens matlåda. Ytterligare ett möte då, men denna gång relaterat till arbetet.
För mötet idag kommer att ge en hel del huvudbry och ibland undrar man när det ska ta slut...... aldrig troligen.
Ja en dag i taget, som vanligt får det väl bli......
 
Rapport från lunchrummet: Bara "nödprovianten"(äckliga bitarna) och äpplet kvar i skålen nu.
 
Utsikten att titta på i väntan på mötet.......
 
Inga var "trötter på't"  och det blev bara en snabb "Fry-up" till kvällsmat....med kaffe efter såklart.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0