Bara att hålla käften.....

.....försöka iallafall, för rösten har nästan försvunnit. Kan kraxa lite, men går ju inte att arbeta om den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att kommunicera med folk i telefon.
Sen följs varje talförsök av en hostattack, så bara att vara hemma och vara tyst. Sov till långt in på förmiddagen, för tämligen trött är jag också.
Fick ändå "sparka lite på" bilförsäljaren så all pappersexercis blev utförd. Då är det bra med sms....... 
Nu ska väl allt vara klart, så syster officiellt kan titulera sig "stolt ägare av (blå) bil".
Själv har jag i tystnad betalat räkningar och kvarskatt, drickande varmt kaffe och honungsvatten. Ska nog ge mig på att slutföra arbetsgivardeklarationen för god man-arvodet också, då även det kan göras i tystnad.
På förekommen anledning vill jag vädra mitt missnöje med banketablissemanget. Inga detaljer, vi kan bara säga som så att det finns många sätt att hunsa sina kunder på och ta bra betalt för det dessutom. 
Frågan är om man ska orka bråka om deras dumheter, eller bara skita i det......
Inte idag iallafall, då jag har "tysthetslöfte" och morgondagen får väl fortgå i samma tecken. På teven har jag ännu inte hittat nå't i tablån att fördriva tiden med, trots att klockan snart är fem.
Ikväll sänds rätt fotbollsmatch i fel kanal igen, så får anlita streaming för att kunna följa Liverpools fortsatta europacup-äventyr. Denna gång i Spanien.
Mera varmt kaffe......med tröstbullar får det bli och lite horisontal-vila en stund.
Maken ska få i uppdrag att vittja postlådan, lite reklam är det väl iallafall.
 
Tröstbullar till kaffet.......sen finns det bara två "julbullar" kvar i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0